Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

söndag 27 mars 2011

Släkten är inte alltid värst

Det är ju inte alltid så att man stormtrivs med den släkt man gifter in sig i. För mig är det tvärt om! När jag var i Stockholm förra veckan lunchade jag först med svärmor Else-Marie och hennes man Sten och vi hade (som alltid) så trevligt som allra helst. Vi drack vin och mumsade på lax så det stog härliga till.

Och alltid är de glada och positiva så jag blir så glad och positiv själv av att träffa dem. Snygga är de också! Särskilt svärmor som ju varit Stockholms Lucia och nästan hamnade i Hollywood på kuppen.

En annan kväll i Stockholm förra veckan åt jag middag med två av mina svägerskor, Jalles systrar Annika och Johanna. Lika trevligt hade jag då! Jag säger bara det, positiv livssyn och glatt humör lyser verkligen upp en människa och dess omgivning. Och det har båda dessa fantastiskt trevliga kvinnor!

Så jag fick inte bara en trevlig man när jag gifte mig, utan en hel drös trevliga släktingar på köpet att roa mig med!

2 kommentarer:

  1. Och trevliga vänner har du ju också! Eller är det vi som har det? Det var ett mumsigt te på Diplomat och väldigt kul att ses.

    SvaraRadera
  2. Det var urmysigt med afternoon tea (och ett litet glas champagne) på Diplomat! Och det är väl klart att vännerna är trevliga :) De har jag ju själv valt ut, medan släkten får man ju lite grand på köpet...

    SvaraRadera