Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

söndag 27 mars 2011

Jag har hål

i en tand! Jag har inte behövt laga något hål sedan jag gick i sjätte klass. Jag trodde sånt tjafs var överstökat vid det här laget. Framöver (alltså lååångt framöver) är det väl löständer som blir nästa stora happening i tandläkarstolen trodde jag. Men icke sa nicke. I tisdags petade tandläkaren envetet på en av mina tuggytor och menade att det var bäst att laga för det höll på att bli hål. Han rekommenderade lagning. Vad svarar man på det? Nej tack, vi tar och högaktligen skiter i lagning! Självklart höll jag med och bokade tid på direkten. Men någonstans gnager en misstanke om att han vill tjäna pengar på mina stackars gaddar och överdriver faran. Vill han åt försäkringspengarna? Dessutom jobbar han bara måndag till torsdag vilket för mig signalerar att han måste vara överbetald. Men ny tid har jag bokat ändå. Och trist känns det. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar