Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

lördag 5 mars 2011

Massor med påsar

får man varje gång man handlar i mataffären. Man slipper packa upp sina varor på bandet och man slipper packa i varorna i påsar. Istället står man där slappt och hänger och tittar på när kassörskorna får ont i axlar och rygg... Jag drar lojt mitt kort och betalar och svarar "have a good day you too" och lallar ut mot bilen. Otroligt behagligt, men alla dessa tusentals påsar driver mig till vansinne! En påse till kött, en påse till grönsaker, en påse till diskmedel, en påse till ett litet tuggummi... jag har påsinvasion hemma! De lär sig tydligen att alla varor måste separeras av plast. Är det av religösa skäl? Who knows. Jag har börjat slänga dem, påsarna alltså. Kan knappt stänga skåpdörren till påsförrådet, så ner i soptunnan istället med dem. Intalar mig att de är recyclingsbara. En påse som jag faktiskt tycker om är mina soppåsar. Jag köper alltid de som har en kant av parfymdoft som håller ute sopdoften. I love it! Kanske nå't att införa i Sverige? Men det kanske inte säljer så bra bland de miljövänliga, naturliga svenskarna. Vi har rätt sunt förnuft vi svenskar trots allt. Utom jag då med mina väldoftande soppåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar