Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

måndag 2 maj 2011

En härlig söndag

hade vi hela familjen igår. Istället för att första-maj-demonstrera träffade vi en hel bunt med andra svenska SWEAfamiljer i Brazos Bend State Park, eller alligatorparken som vi kallar den. Vi gick en promenad runt en av sjöarna och spanade på alligatorer som slappade i vattenbrynen. Den här gången var det till och med en alligator som gick över gångvägen en bit ifrån oss. Det var lite scary. Det finns ju inga staket utan man vandrar liksom runt bland reptilerna helt öppet. Vi hade med oss Chilli som var pigg i början men som helt tappade sugen mot slutet och var tvungen att bli buren sista biten. Nä, han är inte gammal och trött, han klarar bara inte riktigt värmen här. Han längtar nog till Sverige nu. Sen hade vi picknick med grillkorv och goda sallader. Jag hade blivit tilldelad att ta med mig kaffe. Åkte till Starbucks och hämtade upp en så kallade "traveller" termos med kaffe för 15 personer inklusive muggar för 14 dollar. Jag älskar detta land där inget behöver göras själv utan kan köpas enkelt och billigt! Efter mycket trevligt svenskumgänge i tre och en halv timme var vi väldigt varma allihop, så när vi kom hem badade och lekte vi i poolen. På kvällskvisten grillade vi fläskkotletter. Helt enkelt en perfekt söndag!

Se våra fina poolbilder här:

Ett litet hopp bakåt

Bomben! 

Ett högre hopp 

Hopp från den höga kanten 

Äntligen svalka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar