Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

tisdag 3 maj 2011

Ännu några sportdagar

I måndags spelade jag min första singelmatch för året i USTA summer league 4.0. Vann faktiskt lätt men motståndet var inte det svåraste. Eftersom vi mest spelar dubbel här, är det roligt med lite singel ibland. Tyvärr kommer jag inte att kunna vara med så länge i denna liga eftersom vi åker till Sverige i mitten av juni och kommer inte tillbaka förrän i mitten augusti. Hoppas att jag får spela så mycket det går i maj. Idag tisdag var det först golfträning med Lotta på Lakeside med svenskgänget. Jag har tyvärr sliceat (stavas det så?) väldigt mycket den senaste tiden. Extremt frusterande eftersom bollen landar och rullar tvärt höger istället för framåt. Till höger kan det ju finnas träd, bunkrar, vattenhinder... ja, ni förstår att scoren inte är på topp. Men jag fick goda råd av Lotta och hoppas att svingen ska fungera bättre framöver. Lotta är otroligt bra på att lära ut. Klar och koncis och inget mumbo-jumbo. I like! Tog en golflektion på Sweetwater i samma ärende (slicen) förra året och det enda gubben sa till mig var: korta baksvingen och "release". Vaddå release? Vill ha nåt konkret att tänka på och inte nåt flummigt "release". Eftersom Annika och Ingela inte skulle gå 9 hål efter golflektionen, susade jag hem och bytte om till tenniskläder och var med på en drop-in drill på klubben. Har bestämt mig för att skrota mitt halvhjärtade försök till tvåhandsbackhand och köra på med min enhandsslice istället. Verkar funka bättre för tillfället, men jag kanske ändrar mig igen. Ja, dagarna är fulla med viktiga uppdrag! Från halv fyra på eftermiddagarna har jag fått nog av mina egna intressen, då är all min uppmärksamhet riktad mot barnen, med aktiviteter och läxor och middagslagning. Njuter av min totalt stressfria tillvaro.

Tennisproffs? I wish...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar