Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

tisdag 17 maj 2011

Golfdag

En riktif golfdag har det varit idag. Först hade vi lektion med Charlotta på Lakeside Country Club klockan tio. Charlotta är en cool chic. Hon spelade i svenska landslaget och tränade med Annika Sörenstam och berättar ibland lite stories från storhetsdagar. Jag suckar avundsjukt. Jag önskar att jag också hade varit riktigt talangfull i en sport när jag var yngre. Istället är jag lite medelmåttigt bra, men det är väl gott nog antar jag. Idag var det kursavslutning med pitch och chippträning.

Från vänster: Annika, Charlotta och Astrid

Efter lektionen susade jag och Annika till Sweetwater och lyckades få spela på Pecan trots att det var damdag. Vi var i princip helt ensamma, ingen framför och ingen bakom. Helt fantastiskt rofyllt att få spela i sin egen takt! Hur det gick? Tja, vi gjorde väl inga scorer att skryta med direkt. Jag gjorde faktiskt en birdie men på resten av de 17 hålen hände inga storverk. Vi puttade som krattor tyvärr, men fairwayslagen satt perfekt (nåja), och Annika besökte i princip varje bunker på hela banan.

Annika vid en bunker, men denna hamnade hon faktiskt INTE i (som omväxling)

Lotta har lärt mig att inte lyfta på vänsterfoten i back swingen, och det är ju roligt att se att jag är en lydig elev

På det hela taget en skön golfdag i trevligt sällskap! Gör inget att scoren var "disappointing". Vi tränade ju bara på allt vi lärt oss. Ska bli kul att spela lite i Sverige i sommar. Här är banorna så fruktansvärt långa hela tiden, men i Sverige är det lite lättare att nå fram till green på rätt antal slag.

1 kommentar: