Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

tisdag 31 maj 2011

En stolt mor

Jag är en mycket stolt mor. Förra veckan hände mycket i Karls skola. Först blev han invald i National Junior Honor Society, något jag aldrig tidigare hört talas om, men som jag nu förstår är en hedervärd utmärkelse. Det gladde mig mycket eftersom Karl kämpat väldigt hårt med studierna dessa två första år i Texas. Härligt att se att det ger resultat att jobba hårt! Sen gick Karl ut åttan och eftersom det är sista året i Middle School här, hade skolan ordnat en ''graduation cermony''. De hade hattar och snoddar och caper och hela bidevitten. Mycket högtidligt. Skönt osvenskt. Nästa år väntar High School i ny skola, Fort Bend Christian Academy, och bibelstudier står på schemat. Tur att han ska konfirmeras i år så att han hinner lära sig något om vad som står i bibeln. Hans föräldrar (och särskilt jag) är läskigt dåliga på den heliga skriften... Men vi har ju gått i norska sjömanskyrkan hela våren, så sjunga psalmer på norska har vi ialla fall lärt oss!

Här tar Karl emot medlemskap i NJHS 

Karl och Mrs Ashwini
 Diplomet i hand
 min lilla son...
Jackson, Kyle och Karl - äntligen sommarlov!

2 kommentarer:

  1. Sjukt kul att se :)

    /Mathias

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Karl!!
    Hälsar
    Farbror Nunne

    SvaraRadera