Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

torsdag 19 maj 2011

Min första eagle!

Har gjort min första eagle idag! Helt otroligt glad blev jag, och två vittnen var med så jag drömde inte. Spelade idag med Astrid och Andrea på Cypress på Sweetwater, och på tredje hålet, ett par fem, lyckades jag att slå mitt tredje slag rakt i hålet. En järnåtta från drygt hundra meter, rakt i koppen! Trodde först inte att det var sant, men där låg den lilla bollen så fint när jag kikade ner i hålet.

Glad för min eagle!

Sen trodde jag förstås att jag var på gång mot en schysst score, men blev snabbt nedtagen på jorden. Nästa hål, ett par tre, slog jag första i vattnet, chippade upp på green lååångt från hålet och avslutade med en treputt. Tjolahopp, trippelboogie! Men eagle-glädjen satt i ändå på nå't sätt. Puttar som en kratta. Jag treputtade på nio utav arton hål. Efter rundan åt vi trevlig lunch på klubben och drack varsitt glass vitt vin för att fira min eagle, Astrids birdie och Andreas chip-in. Imorgon ska jag spela med Annika och Roger. Hade tänkt vila golfarmarna imorgon, men känner att suget efter "the great score" tagit över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar