Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

lördag 30 april 2011

Långweekend i Cancun

Jag och Charlotte har varit i Cancun över påsk. Tyvärr har vi ingen lång påskledighet här, bara långfredagen är röd dag (säger man "red day"? antagligen inte...) så vi kunde bara åka iväg fredag till måndag. Lotten skolkade på måndagen och jag skrev en allvarlig note till skolan om att hon varit sjuk. Sen kom hon på tisdagen alldeles brunbränd och fräsch... undrar vad de trodde? Äsch, det spelar ingen roll. En dag hit eller dit i ett skolår varken hjälper eller stjälper. När vi var i Los Cabos över nyår hela familjen vann vi helt oväntat en vistelse på det hotellets systerhotell i Cancun. Rum, mat och dryck för två i tre nätter! Eftersom Charlotte hade valt lottnumret (det är nämligen bara hon som vinner något någonsin i vår familj) så var ju hon självskriven att få utnyttja vinsten, och så fick lilla mamsen hänga med på ett hörn. Vi hade det underbart! Solen sken, havet var ljummet, sandstranden var kritvit och bröllopen på stranden avlöste varandra i snabb takt. Vi kom fram till att bröllop på hotell framför halvfeta turister i bikini och badbyxor inte riktigt var vår melodi. De första två kvällarna öppnade sig himlen och ett regn av monsunstorlek vräkte ner några minuter. Tyvärr blev då inte de planerade bröllopsmiddagarna på stranden så lyckade... vi tyckte så synd om de stackars brudparen som fick flytta till typ konferenslokal istället. Ja, annars badade vi, läste, pratade, åt chips på balkongen på eftermiddagarna, provade olika outfits inför kvällen (OBS! Charlotte) och allmänt hade det trevligt. Maten var god och ingick i obegränsad mängd (tyvärr) och totalt gjorde vi väl av med 30 dollar. Det är en lagom resbudget för två! Konstigt nog brände vi oss något förskräckligt. Trots att vi smorde och smorde. Men vi badade så mycket så jag tror det kom sig av det. Vi brände oss i ansikte, på axlar och bröst. Stackars Lotten drar av stora flagor och jag har ångest som lyckats få min dotter solbränd i unga år. Lite för turistigt var nog Cancun för min smak och Charlotte jämförde med S:t Bart, där vi var förra sommaren, och konstaterade att det var ju mycket bättre. Jo, jo. Och flickan är bara nyss fyllda tretton. Men jag måste hålla med. S:t Bart är överlägstet den bästa badsemestern jag varit på också. Det hade liksom allt. Men smakar det så kostar det. Då är ju Cancun lite mer value for money. Och lätt att ta sig till, bara två timmar direktflyg från Houston.
Sandstranden vid hotellet 

En av poolerna som vi flöt omkring i

Det kanske var här Charlotte brände sig?

Passar den här oufiten ikväll?

Redo för ännu mer unlimited mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar