Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

torsdag 7 april 2011

Ny bil

Igår fick jag en ny bil. Den är helt underbar. Min lilla fräsiga (tycker ialla fall jag) tvådörrars BMW cab blev till slut lite för opraktisk. Svårt att få plats i baksätet, knöligt att klämma in sig bak, liten baklucka. Taket orkade jag aldrig fälla ner för ofta åker jag rätt korta sträckor så då måste jag fälla upp taket direkt igen när jag parkerar (jobbigt trots att jag bara trycker på en knapp...). Och kör jag längre sträckor, ut på sexfiliga 59:an till exempel, ja då vågar jag inte ha taket nere om jag skulle bli påkörd och välta eller nå't annat ruskigt. Dessutom blir ju håret rufsigt... Men nu har jag fått en så fin bil att jag känner mig som en dronning i förarsätet. Igår köpte jag (nåja det kanske inte var jag som betalade) och Jalle en Porsche Cayenne. Jag tyckte att gamla modellen var lite halvful, men den nya 2011:an är mycket finare. Rundare i baken och finare linjer. Ha, jag känner mig som en moviestar! Nu gäller det bara att piffa upp sig själv lite så att jag passar in i bilen.

Hej då lilla BMW:n....

...and Hej Hello min nya stiliga bil!

Och ni skulle se hur mullig den är inuti. Den är så high tech att jag knappt vet hur jag ska komma ut ur bilen... Gaspedalen är så mjuk och med ett lätt tryck flyger bilen iväg. I like! Very much! Jag känner mig nästan kär.

3 kommentarer:

  1. Underbar bil till en underbar människa!!!! Så glad att du verkar ha det tipptopp "over there"
    Kram! svägerskan Johanna

    SvaraRadera
  2. Bra val! Klart du osså ska ha en Porsshe ; )
    Kram Anna

    SvaraRadera