Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

onsdag 13 april 2011

Kaka är gott!

Skickade med Jalle en cheese cake till kontoret idag för att bli av med den. Råkade köpa lite för många tårtor förra veckan då Karl fyllde år. Jalle meddelade just att bara minuten efter att den ställdes fram i kafferummet så försvann den på ett nafs. "Om amerikanerna bara kunde jobba lika intensivt snabbt som de äter tårta skulle allt vara så mycket bättre" muttrade Jalle surt. "Men nu kanske du blir sedd som lite mjuk och mysig som chef" kontrade jag. "Lite velourbyxig nästan..."
Idag fyller Charlotte 13 år så jag har bakat pannkakstårta enligt födelsedagsbarnets önskan. Jag har två gubbar hemma idag som lagar en fönsterruta som gått i tusen bitar. De tittade förundrat på mitt pannkaksbak. De fattar lika lite av vad vi tycker är gott som vi fattar av vad de tycker är gott. Konstigt nog gillar jag inte den mexikanska maten här (fönstergubbarna är alltså mexikaner,det är alla här som jobbar med kroppen). Jag är väl präglad på tex-mex à la Sverige. Jag tycker om allt syrlig mat, lagat med citron. Jo. ceviche är gott förresten. Det får man väl ändå säga är lite mexikanskt, men kanske mer sydamerikanskt. Ikväll ska jag laga enchiladas på svenskt vis till min födelsedagsflicka. Enligt begäran.
Både Karl och Charlotte är födda på annandag påsk, men olika datum och år förstås. De är mina små påskungar! (påsk-ungar inte pås-kungar, hi,hi)

Charlotte i morse med frukost och paket på sängen. 

 Karls födelsedagsmorgon i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar