Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

torsdag 7 april 2011

Falukorv!

Jag har hittat falukorv i Texas! Efter tips från Annika hittade jag en korv som heter Bologna som absolut har falukorvsmak och falukorvkonsistens. Den låg i delikatessdisken (hi,hi) och fanns både som smal och tjock. Jag pekade på den tjocka korven och bad att få en bit. Då ville damen i disken skiva upp den i tunna skivor, liksom lite småtjusigt. Nej, skrek jag! Jag vill ha en stor härlig bit! Damen gav till slut med sig och visste knappt vad hon skulle lägga den stora korven i för förpackning. Nu har vi frossat i falukorv hemma! Korv stroganoff, stekt falukorv med spagetti, rå falukorv på hård macka (Wasa finns här!) med senap. Mums! Jag är en riktig falukorvmänniska. En riktig finsmakare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar