Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

fredag 15 april 2011

Hundar

Här har alla en hund. Eller två. Men jag som är ute och vandrar mycket med vår lilla voffsing möter inte så många andra hundägare. Och de jag möter känner jag numera igen mycket väl. De flesta har nämligen sina hundar "in the back yard" där de rusar runt och skäller. Jag hatar skällande hundar. Mest tycker jag visserligen synd om dem, men eftersom vår granne har en extremt skällande hund har jag nu börjat att avsky hundskall. Grannen släpper ut sin svarta labrador klockan sju på morgnarna och då börjar eländet. Värst är det förstås på helgerna när man vill sova.
Sen gillar många att åka runt med sina hundar i bilen. Som om en hund tycker att det är kul? Helst ska man ha hunden i knät när man kör. Det åker runt en dam med typ tre pudlar som alla står i hennes knä och hänger ut genom förarfönstret. En sitter nästan helt ute på backspegeln. I morse hade jag en bil framför mig som hade två golden retrievers i bakluckan med öppen baklucka (en sån man kan öppna till hälften så att det fortfarande är en kant nedtill). Nä, tacka vet jag en lång härlig hundpromenad. Skönt för både människa och hund!

Chilli - Född fri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar