Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

måndag 19 september 2011

Trädgårdsdax!

Det var rätt många år sedan jag var riktigt intresserad av växter och trädgårdsarbete. De sista åren i Sverige handlade det mest om att klippa gräsmattan och rensa lite ogräs. Det som är underbart här i Texas är att det varma klimatet låter så många färgrika och exotiska växter att frodas. Jag njuter verkligen av vår trädgård nu med alla dess färger. Det är ju inte sämre heller att jag slipper lyfta ett finger för att hålla ordning på grönskan. Allt sköts så perfekt av ett gäng mexikanska killar som kommer varje vecka. Härligt att se andra arbeta medan man tittar på :) Här kan ni se några av mina växter som aldrig skulle klara sig i svensk jord:


Min lilla hibiskusbuske som otroligt överlevt torkan trots trasigt sprinklersystem i juli

Kameliabusken har just fått blommor

Oleander, vad heter den på svenska må'n tro?

Rabattblommor med okänt namn (för mig alltså...)

Min favorit, "angel trumpet" som lockar till sig kollibrifåglar
 
Och så palmer förstås
Jag längtar inte till hösten i Sverige, i alla fall inte just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar