Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

fredag 4 november 2011

Halloween

I måndags var det halloween. Det är en av barnens favorithögtider alla kategorier. Och det är kul att folk klär ut sig och att alla dekorerar sina hus med hiskeliga monster och spöken och gravstenar. Karl har i alla år alltid varit utklädd till någon form av blodigt monster. Charlottes kostymer har varierat. Hon har varit allt från bi till blomma. Nåt år har hon varit monster, men det har varit undantag. I år var hon Barbie. Ok? Kort, kort kjol, nya Uggs... ja, tonåren är uppenbarligen på g. Jag och Jalle var på Halloween-party i lördags hos min skotska väninna Janice. Där återfann vi Lindsey Lohan, vampyrer, white trash, Medusa, fotbollsspelare och annat löst folk. Jalle tyckte att vi skulle klä ut oss till "pimp and whore". Jag tyckte att det kanske vara lite "over the top" så jag inhandlade en geisha- och en karatekostym på Halloween Express. Lite halvtråkigt, men rumsrent... Chilli var pumpa. Han klär nämligen också ut sig varje år. Förra året var han fånge. Den kostymen gillade han inte för den hade en fotboja som Chilli undrade varför den hängde runt hans fot. Vi hade säkert över 100 ungar som ringde på vår dörr i måndags. Tidigare år har mitt godis tagit slut så i år inhandlade jag massiva mängder. Tyvärr blev det lite över. Inte bra när man går och drar hemma och känner sig godissugen...

Scream-mördaren och lilla pumpan

Barbie

Lill-vippen i pumpakostym

Åter efter en timmes "trick-or-treat"

Vårt hus i halloweenskrud

Ett skelett i på häcken

Barnens egenhändigt karvade pumpor

Charlotte jobbade länge med att skära ut "Viva la Pumpkin"

Tummen upp för Halloween!

Herr och Fru Japan

Chilli gillade inte sin fångkostym förra året

1 kommentar:

  1. Härligt! Vilka kostymer! Här hemma är vi lite efter...Vi ska på Halloweenparty i morgon :)
    Anna & Co

    SvaraRadera