Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

måndag 7 november 2011

En poof?

Nu har min dotter blivit helt amerikaniserad. Jag börjar bli orolig. Det handlar om att hon gillar the "poof". En poof är en tuperad del av ens hår. För trettonåriga tjejer är det främst en tuperad del av främre håret (luggdelen) som gäller. Enligt mig helt fruktansvärt! Jag sa till Charlotte att om hon kommer med en poof till skolan på Lidingö, kommer alla att titta undrande "what's going on". Men jag förstår att hon blir påverkad av sina klasskompisar. Hon vill ju vara en del av en grupp. Men, please... ta bort poofen!

Till och med Paris Hilton har poof, men Nej, det är ändå inte snyggt!, sorry!


Ja sen har vi ju super-poofen herself, Snookie. Men så illa ska det väl inte gå för min dotter.
OBS! det är poofen ni ska titta på, inget annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar