Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

måndag 9 januari 2012

Torkan är över

och då menar jag inte min bloggtorka, utan vädertorkan här i Texas. Idag har det fullkomligt öst ner regn. Och mullrat och blixtrat har det gjort utan stopp. Ett tag gick jag och gömde mig i gästrummet. Hur nu det skulle ha räddat mig från ett blixtnedslag... Chilli fick precis sin morgonpromenad nu klockan halv ett när det var ett ynka uppehåll i regnet, men det slutade med att vi efter tio minuter fick sprinta hemåt eftersom det började ösregna igen. Jag klagar inte. Vi behöver verkligen regn här. Det har ju knappt fallit en droppe på över ett år.
I övrigt är alla Houstonbor som galna i sitt fotbollslag (amerikansk fotboll alltså), the Texans. Texans har gått till slutspel och vann sin första slutspelsmatch i lördags. Vi visste inte ens att de skulle spela i lördags... Jag kan för mitt liv inte uppbåda något intresse för denna sport. Den är oförståelig och urtråkig. Alla ligger bara i en hög på planen hela tiden. Jag gillar inte lagsport överhuvudtaget. För mig är individuella prestationer roligare att titta på. I barnens skola fick man frångå skoluniformen idag till förmån för Texanströjor. Lite rörande är det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar