Välkommen till min blogg om mitt liv i Texas och lite iakttagelser av Amerika ur ett svenskt perspektiv.

onsdag 24 augusti 2011

Nä nu går skam på torra land!

Jag har inte skrivit ett skvatt i min lilla blogg sedan i maj, det var inte bra. Skyller på att jag under juni och juli varit på resande fot och inte riktigt haft enkel tillgång till Internet. Nu i augusti har det varit full fart med skolstart för barnen. Också det tar ju mycket energi. Jag får helt enkelt göra en re-cap på vad jag har haft för mig sedan sist. Lite som här är ditt liv fast med kortare perspektiv. Typ. Tror jag lägger in olika sommarhändelser i separata blogginlägg. Blir enklare så.
Ja ha, måste bara berätta vad jag såg i morse. Jag och barnen sitter i bilen på väg mot skolan vid kvart över sju. Vi åker över ett stort, platt fält som just nu håller på att bebyggas. Jag förstår att djuren som brukat bo där känner sig lite förvirrade. Framför oss tornar det upp sig en svart hjord av djur som galopperar så att den torra leran dammar. Är vi i Serengeti undrar jag? Det visar sig vara stora, svarta vildsvin på väg någonstans i faslig fart. Gulp. Dem vill man inte träffa på när man är ute och vandrar för sig själv. Nu kan jag bocka för att jag sett muchos grandes vildsvin också. Farlig trakt det här. Har en liten, liten nästan genomskinlig geckoödla i mitt skafferi också. Men den är ialla fall gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar